Köpvillkor

När du blir kund hos oss godkänner du våra köpvillkor. För att bli kund hos Målmedveten måste du vara 18 år och välja en postadress inom ett område som vi levererar våra maträtter till.

En beställning görs genom att registrera dig via vår hemsida målmedveten.nu. Uppgifterna vid registreringen ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de vid någon tidpunkt skulle förändras. Du ansvarar även för att dina inloggningsuppgifter förvaras varsamt och inte sprids vidare. 

Behandling av personuppgifter

Du som kund ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter under ”Mitt konto” på vår webbsida, detta i syfte att Målmedveten ska kunna fullfölja sina åtaganden. Målmedveten ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter såsom fel portkod, felaktigt telefonnummer, felaktig mailadress samt fel leveransadress.

Genom att handla hos Målmedveten accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Målmedveten är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Frakten

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med chauffören. Det som delas med chauffören är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. Mobilnummer kan även komma att delas med chauffören.

Kundens ansvar för att kontrollera innehåll utifrån kundens eventuella särskilda behov eller matallergier

Vi på Målmedveten ansvarar inte för att anpassa våra leveranser efter unika kundbehov eller livsmedelsöverkänslighet. Du som kund ansvarar själv för att läsa innehållsförteckningarna och att på egen hand byta ut de ingredienser som inte är lämpliga för eventuella särskilda behov eller önskemål. Vi rekommenderar kunder med en överkänslighet eller allergi att vara extra uppmärksamma.

Vi vill att alla ska kunna äta Vår mat och lagar därför maten för att den ska passa alla. Att ta bort en krydda ur maten är svårt, varav vi väljer att rekommendera Dig som kund att salta och peppra efter eget tycke.

Information om eventuella förändringar av pris och tjänstens innehåll

Målmedveten äger rätten att genomföra förändringar beträffande pris och/eller tjänstens innehåll. Vid prisförändringar eller väsentliga förändringar beträffande tjänstens innehåll meddelas samtliga berörda kunder om dessa via mejl eller telefon utifrån de uppgifter som lämnats vid registreringen eller uppdatering därefter.

Alla priser i anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.

Ändring eller avbokning av leverans

Hos oss på Målmedveten tillämpar vi ingen bindningstid, däremot krävs det framförhållning. Avbokning av leverans måste ske minst 4 dagar från bokat leveransdatum. Vid ev. problem med ditt konto var vänlig att maila info@malmedveten.nu.

Vid stående beställning startas en löpande prenumeration med leverans 1 gång i veckan som standard. Stående leveranser hålls i minst 4 veckor innan du kan pausa din beställning.

Du kan själv gå in på Mitt konto på vår webbsida och pausa eller ändra dina leveranser. Där kan du även byta eller lägga till önskad produkt fram tills angiven tid för ändringar. Därefter ligger lagd order och inga krediteringar görs.

Kortbetalning

Som kund hos Målmedveten kan du välja att betala med kort. Som ny kund lämnar du då dina kortuppgifter vid första registrering. Du ansvarar själv för att ha ett giltigt kort registrerat, samt att det finns medel på kortet för den beställda leveransen.

Leverans

För närvarande kan vi erbjuda leverans inom Kalmar, Nybro och Färjestaden med omnejd. Ange ditt postnummer via vår webbplats för att se om vi kör till ditt område. Leverans sker ”till dörren” på den leveransadress som du anger vid registrering. Tid för leverans sker alla vardagar mellan kl. 9.00-12.00 samt mellan kl 13.00-16.00. Söndagar mellan kl. 14.00-17.00.

Om du som kund inte är hemma vid tidpunkten för leverans och du inte finns tillgänglig på mobil transporteras maten tillbaka till köket och du som kund har ansvaret att kontakta oss för att hämta upp din mat.

Våra kylvaror levereras i en obruten kylkedja, vilket innebär att färskvarorna hålls kylda under hela transporten.

Vid oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållanden kan transportören i undantagsfall komma att leverera efter utsatt tid.

Målmedveten förbehåller sig rätten att ställa in eller avboka leverans om kunden angivit bristande eller felaktiga uppgifter vid registrering eller vid annan omständighet utanför rimlig kontroll för Målmedveten. I sådana undantagsfall meddelas du som kund om detta snarast möjligt.

Misslyckad leverans

Utifall att felaktig information (adress, portkod, telefonnummer, leveransinstruktioner) har meddelats oss som gör att transportören inte kan fullfölja leverans till dörr kommer en extra fraktkostnad på 50 kr tillkomma om kund önskar omleverans. Som alternativ finns även möjlighet för upphämtning på Verkstadsgatan 17 B i Kalmar efter överenskommelse med Målmedvetens kundservice genom info@matservicekalmar.se

Reklamationer

Nöjda kunder är viktigt för oss på Målmedveten därför ber vi missnöjda kunder att vända sig direkt till oss via Kundservice på info@matservicekalmar.se

Vår ambition är att så snabbt som möjligt upprätta en personlig kontakt och på bästa sätt lösa eventuella situationer som uppstått.

Vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde och eventuella returkostnader. Likaså krävs att en reklamation måste göras inom 6 dagar efter leveranstillfälle.

Kan ni leverera till mitt postnummer?

Ingen bindningstid- inget tillsatt socker- inga onödiga tillsatser
© Copyright 2020 Målmedveten